MEMBACA AL-QURAN || MEMAHAMI AL-QURAN || MENGAMALKAN ISI AL-QURAN

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Laman Utama

Friday 12 April 2013


"Cinta yang ada , bukan sekadar cinta. Tapi ada bersamanya tanggungjawab"

Jika mengatakan cinta pada Allah , tunaikanlah tanggungjawab kita untuk melaksanakan suruhanNya. Cinta Dia yang lebih utama. Andai Dia tidak kita cintai , bagaimana mungkin kita mencintai Rasulullah , ibu bapa , ilmu , rakan-rakan dan cinta pada diri kita sendiri. 

Mid-Semester ,

Menuntut kita untuk meneruskan perjuangan , tingkatkan semangat untuk terus berjihad dalam menuntut ilmu. Ilmu Allah itu luas. Tidak tertumpu pada satu-satu bidang yang kita ceburi. Apa jua bidang/kos yang dipelajari , jadikan ia sebagai wasilah untuk kita lebih dekat dengan Allah. Jika cinta pada ilmu , tunaikanalah tanggungjawab sebagai seorang pelajar. Apa gunanya belajar di universiti andai kuliah masih ponteng , ramai lagi diluar sana yang ingin belajar tp tak dipilih. Kita ! Allah yang pilih untuk belajar , cari ilmu , perluaskan ilmu itu kepada masyarakat. Apa guna belajar di universiti andai assignment tak disiapkan malah hanya menjadi peniru tegar. Ya Allah ampuni kami. Assignment itu Allah yang beri. Dia gerakkan hati pensyarah untuk beri kita assignment bertimbun kerana Dia mahu kita menjadi khalifah yang berilmu. Ibnu Sina menjadi tokoh perubatan terulung Islam kerana banyak belajarnya , Ibnu Khaldun pula pakar sejarah , politik dan ekonomi kerana kajiannya yang banyak. Kita ? Belajar pun masih merungut bagaimana mahu membantu masyarakat. 


# Selingan

Antara program yang akan menyusul dengan kerjasama Kelab Iqra' Kolej Ungku Omar , Program Kunjungan Balas Dahikmah ke UKM. Anak-anak yatim dan miskin comel yang kesemuanya seramai 45 orang akan memenuhi kolej pada 19 - 21 April 2013. Mereka hadir untuk memeriahkan Karnival Gempak Varia-C KUO. Kedatangan mereka kita nanti , moga kita menjadi contoh yang terbaik diantara yang terbaik. Adik-adik ini perlukan kita untuk memberi mereka semangat untuk belajar. Ini juga kerja dakwah kita. Sampaikanlah dan berpesan-pesanlah antara kita. Insya Allah :)

 



No comments:

 

Ahli Jawatankuasa Kelab Iqra’ Kolej Ungku Omar

Sesi 2014/2015

Yang DiPertua

Muhammad Khairul Ghazi Bin Suhaili

Fakulti Pengajian Islam

Naib Yang DiPertua I

Muhsin Bin Abllah

Fakulti Pendidikan

Naib Yang DiPertua II

Afiqah Binti Amil Husin

Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan

Setiausaha

Nurezzah Binti Maulud-Din

Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan

Naib Setiausaha

Wan Suhaidashima Binti Wan Jaafar

Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan

Bendahari

Haulah Binti Razali

Fakulti Pengajian Islam

Naib Bendahari

Muhammad Noor Faez Bin Ahmad

Fakulti Ekonomi & Pengurusan

Publisiti

Muhamad Faisal Bin Mohd Sukerna

Fakulti Pengajian Islam

Wakil Muslimin

Muhammad Khidir Bin Jarawi

Fakulti Pengajian Islam

Wakil Muslimat

Siti Nur Aishah Binti Ahmad

Fakulti Kejuruteraan & Alam Bina

Followers

Become a Fan

kkk kkk