MEMBACA AL-QURAN || MEMAHAMI AL-QURAN || MENGAMALKAN ISI AL-QURAN
بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Perkongsian Buat Yang Bersandar- Salam Peperiksaan

Tuesday, 23 December 2014



Betul.
Berkali-kali aku baca.
Banyak kali tu jugak aku menangis.
Tak nafikan ada masa-masa kita akan terasa sesak dan tak tentu arah bila apa yang terbiasakan orang sekeliling kita tu dah jadi tak biasa.
Kita kecewa.
Aku nak tanya,
hati tu, letak sandarnya sebenar pada siapa?
***
Nahhhhh.
Sampai satu surat tepi tingkap aku.
Buat aku sedar. Banyak.
Buat aku lega. Malu jugak.
Aku rasa dia tahu,jugak rasa apa aku rasa.
Maka diingatkan ke aku,
supaya berhenti terperuk dalam rasa yang sia-sia.
Yang dekat,tak semestinya rasa yang ada jugak dekat.
Yang jauh pula,tak semestinya bawak erti jauh.
Untuk kalian yang pernah,atau sedang ada rasa “JAUH” macam aku,simpanlah gambar ni.
Percaya pelan-pelan yang tak ada suatu pun atas dunia ni tak berhikmah. Tak ada jalan cerita.
Baca—
setiap kali datang rasa yang ini.
Semat—
sampai kau boleh diam dan redha bila sampai pada kau perubahan yang tak terjangkakan nanti.
Manusia,berubah-ubah.
Sunnatullah.
Ahhh,
jangan kata ke orang,
kita pun.

 

Ahli Jawatankuasa Kelab Iqra’ Kolej Ungku Omar

Sesi 2014/2015

Yang DiPertua

Muhammad Khairul Ghazi Bin Suhaili

Fakulti Pengajian Islam

Naib Yang DiPertua I

Muhsin Bin Abllah

Fakulti Pendidikan

Naib Yang DiPertua II

Afiqah Binti Amil Husin

Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan

Setiausaha

Nurezzah Binti Maulud-Din

Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan

Naib Setiausaha

Wan Suhaidashima Binti Wan Jaafar

Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan

Bendahari

Haulah Binti Razali

Fakulti Pengajian Islam

Naib Bendahari

Muhammad Noor Faez Bin Ahmad

Fakulti Ekonomi & Pengurusan

Publisiti

Muhamad Faisal Bin Mohd Sukerna

Fakulti Pengajian Islam

Wakil Muslimin

Muhammad Khidir Bin Jarawi

Fakulti Pengajian Islam

Wakil Muslimat

Siti Nur Aishah Binti Ahmad

Fakulti Kejuruteraan & Alam Bina

Followers

Become a Fan

kkk kkk