MEMBACA AL-QURAN || MEMAHAMI AL-QURAN || MENGAMALKAN ISI AL-QURAN

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Laman Utama

Friday 22 February 2013

 



Assalamu’alaikum wbt

Selamat Datang saya ucapkan kepada para pengunjung blog kelab iqra kolej ungku omar UKM

Terlebih dahulu saya ingin melafazkan setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Allah SWT kerana dengan limpah kurnia dan izin-Nya blog ini dapat ditubuhkan hasil kerjasama daripada ahli-ahli kelab iqra’. Saya juga ingin merakamkan ucapan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada mereka yang sudi menyumbangkan artikel yang dikongsikan di dalam blog ini.

Pertama sekali saya berasa amat bersyukur kepada Allah SWT kerana telah diberi kepercayaan oleh seluruh ahli kelab iqra untuk menggerakkan dan memimpin kelab ini. Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah kepada ahli-ahli jawatankuasa yang lain kerana turut diberi kepercayaan untuk memikul amanah yang bakal diberi.

Saya juga mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat kembali ke kampus. Minggu ini seluruh mahasiswa UKM akan kembali ke kampus untuk menyambung pengajian semester yang seterusnya. Sungguh, menuntut ilmu itu merupakan suatu kewajipan kepada setiap manusia sepertimana sabda nabi SAW yang bermaksud : ” Menuntut ilmu adalah satu fardhu yang wajib keatas tiap-tiap seorang Islam”. Baru-baru ini juga keputusan peperiksaan telah dikeluarkan oleh pihak universiti. Tahniah diucapkan kepada para mahasiswa yang berjaya dengan cemerlang. Kepada mereka yang sebaliknya, usahlah dengan keputusan yang kurang memuaskan membuatkan kita terus berputus asa kerana begitulah adat dalam menuntut ilmu. Kadang-kadang kita berada ditempat yang tinggi dan kadang-kadang kita berada ditempat yang rendah. Tingkatkan lagi usaha dan tawakal kepada Allah serta  perbaiki kelemahan yang lalu untuk beristiqamah dan meneruskan perjuangan sebagai seorang mahasiswa yang bukan sahaja cemerlang, malah mahasiswa yang bertakwa kepada Allah SWT.

Pada semester ini, kelab iqra sudah merancang beberapa aktiviti yang bakal dijalankan dalam usaha untuk mewujudkan budaya iqra’ dalam kalangan mahasiswa. Saya yakin dengan menjalankan aktiviti ini dapat memupuk kecintaan para mahasiswa kepada budaya iqra’ serta meningkatkan keakraban di kalangan ahli kelab iqra’.

Mudah-mudahan usaha murni ini diberkati dan dirahmati oleh Allah. Akhir kalam, saya mengucapkan terima kasih kepada semua yang anda yang sudi melayari blog ini. Mudah-mudahan blog ini memberi sedikit pengisian ilmu yang bermanfaat kepada anda. Kami juga sentiasa bersedia menerima pandangan, cadangan dan teguran yang membina daripada mana-mana pihak.

Sekian..

Tajul Aiman Tajul Anuar
YDP Kelab Iqra' Kolej Ungku Omar 2012/2013

No comments:

 

Ahli Jawatankuasa Kelab Iqra’ Kolej Ungku Omar

Sesi 2014/2015

Yang DiPertua

Muhammad Khairul Ghazi Bin Suhaili

Fakulti Pengajian Islam

Naib Yang DiPertua I

Muhsin Bin Abllah

Fakulti Pendidikan

Naib Yang DiPertua II

Afiqah Binti Amil Husin

Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan

Setiausaha

Nurezzah Binti Maulud-Din

Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan

Naib Setiausaha

Wan Suhaidashima Binti Wan Jaafar

Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan

Bendahari

Haulah Binti Razali

Fakulti Pengajian Islam

Naib Bendahari

Muhammad Noor Faez Bin Ahmad

Fakulti Ekonomi & Pengurusan

Publisiti

Muhamad Faisal Bin Mohd Sukerna

Fakulti Pengajian Islam

Wakil Muslimin

Muhammad Khidir Bin Jarawi

Fakulti Pengajian Islam

Wakil Muslimat

Siti Nur Aishah Binti Ahmad

Fakulti Kejuruteraan & Alam Bina

Followers

Become a Fan

kkk kkk